Tuesday 30 October 2012

hidup masing masing

Assalamualaikum ..


Dan aku menulis lagi akhirnya
Di hostel yang rasa menyesakkan jiwa kekadangnya....
harini aku masih lagi belum makan cuma makan sekeping roti canai pada pagi tadi dan itulah kali terakhir aku makan hari ni..
Aku memang suka cari penyakit dan aku tahu itu amat terseksa sekali bila kita terkena sakit perut yang teramat lah pedih pabila kita menahan nya.dan membuatkan aku tidur dan terus tidur.
tanpa menjamah sesuap nasi.

Aku tak tahu zaman ini zaman yang bagaimana. terlalu banyak benda dan terlalu banyak cabaran dan cubaan hidup masing masing. begitu juga aku. banyak benda yang membuatkan aku tertanya tanya tentang hidup ni.
Bukan mudah sebenarnya kan. tapi walau macam mana pun kita sebagai penghuni dunia yang sentiasa di beri cabaran kena dan perlu bertahan dengan kehidupan yang seketika ni kan.

kekadang aku rasa tak mampu nak tempuh cabaran hidup yang penuh dengan kata kata dan penipuan sesuatu benda .
 aku tak kuat , aku rasa tak semangat kalau aku sentiasa ambil hati dan sentiasa terasa dengan semuanya. aku cuma mampu sedih dan menangis dalam hati sampai satu ketika aku dah tak mampu nak mengeluarkan air mata .
dan dulu aku memang seorang yang cepat menangis. mungkin hati aku terlalu lemah . lemah dengan keadaan sekeliling yang penuh dengan penipuan semata mata. tak ada apa yang perlu aku hadapi.dan sekarang air mata aku susah nak nak mengalir . mungkin aku sangat egois. dan itu yang membuat kan aku kuat dengan cabaran cabaran yang tak di duga kekadangnya.

Aku tak perlukan sesiapa untuk segalanya mungkin. terlalu banyak cerita cerita yang aku dah baca. dan aku cuba fahamkan dengan sebaik mungkin.
Bila aku cuba fahamkan ,aku rasa masing masing ada cara untuk hidupnya. mungkin kenangan lalu kita terlampau manis dan mungkin pahit untuk kita telan mungkin.
Hidup ni x semudah yang kita sangka kan. bagi aku penipuan kata kata manusia sudah lali untuk di dengari .
 
Bila dah menipu tidak reti nak mengaku.
So, apa salahnya kita berterus terang dari menipu. dan aku jenis suka berterus terang tak ada apa yang nak di tipu. orang yang dah menipu tapi tak pandai nak mengaku aku buat aku nak ketawa  dan terus ketawakan dia. :)
tiada gambar untuk entry ni.
dan ini entry yang membuat aku meluat dan nak muntah dengan perkara yang aku tahu.
KBAI .


No comments:

Post a Comment