Wednesday 6 November 2013

Pejam

Bila aku pejamkan mata,
gelap,
bila aku buka mata
terang benderang,

Kalau jiwa pejam
macam mana?
Kalau hati pun pejam
bagaimana rasanya.

Apakah semua nya gelap jugak?
terfikir sejenak.
bagaimana rasanya hati orang lain bila di sakiti
dan terus terusan disakiti.
Kejam ke manusia yang menyakiti itu?

Dan, ye aku pernah rasa--
disakiti,
sebab dulu aku pernah menyakiti seseorang yang yang sangat setia bagiku.
Dan aku rasa sampai sekarang mungkin die setia pada cinta dia yang dulu.
Tapi aku rasa takut,
takut untuk menyakitinya lagi.
Dan sebab itu aku tak sanggup
untuk menerima dia kembali dalam hidupku,
dan aku tak yakin dan juga
bimbang perkara lama akan berulang.

Biarlah aku sendiri
sampai masa menentukan siapa yang menjadi bakal imamku
suatu hari nanti. :)

No comments:

Post a Comment